HİDROSEL
Ocak 13, 2018
İNTERSTİSYEL SİSTİT-AĞRILI MESANE SENDROMU KAPALI AMELİYATI
İNTERSTİSYEL SİSTİT-AĞRILI MESANE SENDROMU KAPALI AMELİYATI (HİDRODİSTANSİYON)
Ocak 28, 2020
HİDRODİSTANSİYON

İNTERSTİSYEL SİSTİT-AĞRILI MESANE SENDROMU KAPALI AMELİYATI

Hidrodistansiyon (mesanenin su ile doldurulup şişirilmesi) mesanede olan ağrının nedeninin ortaya konulması amacıyla uygulanır. İşlem sırasında ucunda kamera sistemi olan uzun ince bir aletle (sistoskop)  idrar kanalından girilir. Bu kamera sistemi ile mesanenin içi detaylı olarak incelenebilmektedir.

HİDRODİSTANSİYON Bu uygulama sıklıkla interstisyel sistit ya da ağrılı mesane sendromu olarak bilinen hastalığın tanı ve tedavisinde kullanılabilmektedir. İnterstisyel sistit ya da ağrılı mesane sendromu sıklıkla mesanenin dolması ile kasık bölgesinde ağrı oluşması ile kendini belli eder. Bazı hastalarda idrara çıkma sıklığı da artmış olabilir.

HİDRODİSTANSİYON İşlem hastanın ağrı duymaması amacıyla spinal ya da genel anestezi altında yapılır. Sistoskop ile idrar kanalından mesaneye ulaşılır. Mesane incelenir. Mesane incelendikten sonra mesane mümkün olduğunca su ile doldurulmaya çalışılır. Bu sayede mesane kapasitesinin ne kadar olduğu da ölçülebilir. Bu sırada mesanede glomerülasyon olarak adlandırılan küçük küçük kanama odakları görülebilir. Bazı hastalarda mesane kubbesinde Hunner ülseri olarak adlandırılan lezyon da görülebilmektedir. Doldurma işleminden sonra mesane birkaç kez daha boşaltılıp tekrar doldurulur. HİDRODİSTANSİYON Bu uygulama bazı hastalarda mesane kapasitesini arttırabilmekte ve ağrılı mesane sendromu olan hastaların bir kısmında ağrılarını tedavi edebilmektedir.

Comments are closed.

Bağlı Olduğu sayfa: , , , , , , , , , , , , ,